Кафедра вищої математики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ ТА

                             МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ

  

Математичні помилки: вивчаємо та попереджаємо!

  Вже декілька років поспіль Людмила Благодир (кандидат педагогічних наук, ст. викладач кафедри) здійснює керівництво науковим гуртком «Організація превентивної діяльності майбутнього вчителя математики». Основною метою роботи гуртка є формування важливої складової професійної культури вчителя математики – превентивної культури, яка має визначатися високим рівнем володіння математичними знаннями, умінням передавати ці знання учням, здатністю організовувати діяльність з попередження появи математичних помилок у школярів.
  Під час проведення дослідження PISSA, складання ДПА та ЗНО, написання різного рівня контрольних робіт та здійснення тестових перевірок найбільше прикрощів завдають допущенні учнями помилки.
  На заняттях гуртка студенти знайомляться з типовими помилками, які повторюються із року врік, здійснюють аналіз таких помилок згідно асоціативно-рефлекторної теорії навчання. Вивчають психологічні, дидактичні та методичні причини появи помилок.


  Важливе значення має також ознайомлення з психолого-педагогічними особливостями навчання математики учнів різних вікових категорій, знання закономірностей організації учбової діяльності, спрямованої на попередження помилок та недопущення їх у майбутньому, закономірностей запам’ятовування та уваги. Використання закономірності П.О. Шеварьова з метою «провокації» на помилку.
 На заняттях студенти вчаться критично та креативно мислити. Навчаються правильно ставити запитання та наводити контрприклади, оволодівають майстерністю формування навичок самоконтролю, створюють карти знань та блок-схеми, вчаться підбирати доцільні завдання. Оволодівають формами, методами та засобами організації превентивної діяльності та особливостями включення в цю діяльність учнів.
  На заняттях заслуховуються доповіді студентів, здійснюється розбір підготовлених завдань та запитань, аналізуються помилки учнів, розглядаються сучасні засоби в боротьбі з помилками, зокрема ІКТ, та обговорюються запропоновані прийоми та методи. Здійснюється прєктна діяльність.
  Якщо майбутні вчителі математики будуть уміти попереджувати, запобігати помилкам учнів, то допущених помилок буде значно менше.