Кафедра вищої математики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ ТА

                             МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ

  

Міжкафедральний науково-практичний семінар «Використання методу моделювання у формуванні цифрової компетентності майбутніх учителів».

12 квітня 2023 року відбулося засідання міжкафедрального науково-практичного семінару на тему «Використання методу моделювання у формуванні цифрової компетентності майбутніх учителів».

 Одне з головних завдань сучасної природничо-математичної та інформатичної освіти полягає у формуванні в здобувачів освіти наукового світогляду. Важлива роль у цьому процесі відводиться методу моделювання. Це пояснюється тим, що цей метод володіючи властивостями загального методу наукового пізнання у навчанні відіграє роль інтегруючого чинника щодо предметного змісту математики, природничих предметів та інформатики. Останнім часом, з розвитком комп'ютерних технологій, значно поширилося прикладне застосування методу моделювання у галузях науки, техніки, економіки та виробництва.  Сьогодні, в умовах, які обмежують освітню комунікацію у традиційних формах,  саме цифрові технології дають змогу не зупиняти освітній процес, а безпечно його продовжувати у дистанційному чи змішаному форматах. Цифрова компетентність – це базова річ, без якої неможливо уявити ефективну роботу сучасного вчителя. Використання методу моделювання є інструментом забезпечення успіху ідеології нової української школи. Адже цифрові інструменти суттєво розширюють можливості педагога та сприяють формуванню в здобувача освіти важливих для нашого сьогодення компетентностей.

У семінарі взяли участь науково-педагогічні працівники кафедр університету. Під час семінару розглянуто сучасні математичні інтерактивні середовища, програми та віртуальні лабораторії, які дозволяють створювати 2D та 3D моделі математичних та фізичних об'єктів, інтерактивні вправи, симуляції тощо. Учасниками семінару розкрито шляхи формування та розвитку цифрової компетентності майбутніх учителів фізики, математики, інформатики та природничих наук в умовах Нової української школи.