Кафедра вищої математики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

КАФЕДРА ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ ТА

                             МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ

  

Математиком бути легко!

   В’язовська народилася в Києві, де закінчила Київський природничо-науковий ліцеї № 145 та механіко-математичний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Детальніше...

Математика та інфекційні хвороби

РОЗВ’ЯЗОК 100-РІЧНОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ЗАДАЧІ МОЖЕ
ПЕРЕДБАЧИТИ ПЕРЕДАЧУ ІНФЕКЦІЙНИХ ХВОРОБ!

 Аналітичний розв’язок математичної задачі про випадковий рух об’єкта в обмеженому просторі може допомогти розробникам моделей

Детальніше...

Математичні помилки: вивчаємо та попереджаємо!

  Вже декілька років поспіль Людмила Благодир (кандидат педагогічних наук, ст. викладач кафедри) здійснює керівництво науковим гуртком «Організація превентивної діяльності майбутнього вчителя математики». Основною метою роботи гуртка є формування важливої складової професійної культури вчителя математики – превентивної культури, яка має визначатися високим рівнем володіння математичними знаннями, умінням передавати ці знання учням, здатністю організовувати діяльність з попередження появи математичних помилок у школярів.
  Під час проведення дослідження PISSA, складання ДПА та ЗНО, написання різного рівня контрольних робіт та здійснення тестових перевірок найбільше прикрощів завдають допущенні учнями помилки.
  На заняттях гуртка студенти знайомляться з типовими помилками, які повторюються із року врік, здійснюють аналіз таких помилок згідно асоціативно-рефлекторної теорії навчання. Вивчають психологічні, дидактичні та методичні причини появи помилок.


  Важливе значення має також ознайомлення з психолого-педагогічними особливостями навчання математики учнів різних вікових категорій, знання закономірностей організації учбової діяльності, спрямованої на попередження помилок та недопущення їх у майбутньому, закономірностей запам’ятовування та уваги. Використання закономірності П.О. Шеварьова з метою «провокації» на помилку.
 На заняттях студенти вчаться критично та креативно мислити. Навчаються правильно ставити запитання та наводити контрприклади, оволодівають майстерністю формування навичок самоконтролю, створюють карти знань та блок-схеми, вчаться підбирати доцільні завдання. Оволодівають формами, методами та засобами організації превентивної діяльності та особливостями включення в цю діяльність учнів.
  На заняттях заслуховуються доповіді студентів, здійснюється розбір підготовлених завдань та запитань, аналізуються помилки учнів, розглядаються сучасні засоби в боротьбі з помилками, зокрема ІКТ, та обговорюються запропоновані прийоми та методи. Здійснюється прєктна діяльність.
  Якщо майбутні вчителі математики будуть уміти попереджувати, запобігати помилкам учнів, то допущених помилок буде значно менше.

Як зробити математику цікавою?

  Сучасний етап розвитку України характеризується інноваційними перетвореннями різних сфер життєдіяльності людини, в тому числі і в освіті. За останні роки визначені стратегічні напрямки формування сучасної державної освітньої системи. Звернення до інновацій вимагає зміни мети і парадигми освіти із «знання» на «діяльність». Методичні пошуки науковців та практиків у цьому напрямку не припиняються. 
  Сьогодні пазли набирають все більшої популярності не тільки при вивчені математики на початкових етапах, але при вивчені математики у основній, старшій та вищій школі. Навіть, завдання для міжнародних конкурсів з логіки (наприклад, PazzleDay) оформляються у вигляді пазлів.
  Пазл – це цікава розвиваюча і повчальна гра, яка вимагає акуратності, терпіння та уважності. Збираючи "картину", здобувач освіти пізнає зв`язки між частиною і цілим, розвиває логічне та просторове мислення, уяву, увагу, пам`ять, тренує здатність побачити завдання з різних боків, здатність ухвалювати комплексні складні рішення  та самостійно ухвалювати рішення.
  Саме тому студенти, що навчаються за освітньо-професійними програмами Середня освіта (Математика) та Середня освіта (Математика. Інформатика) під час вивчення фундаментальних дисциплін та дисциплін методичного спрямування  виконують завдання та розробляють самостійно в рамках проектів завдання у вигляді пазлів за допомогою різних онлайн ресурсів.
 

Відстрочка від призову 2020

Шановні абітурієнти 2020 року! Гарна новина!

Розпорядженням Уряду (№179-р від 26.02.2020 року зі змінами від 15.04.2020), у зв'язку із запровадженням карантину  через поширення пандемії COVID-19, весняний призов до армії перенесено на травень-липень 2020 р. 

Детальніше...